Oranjevereniging Dussen – 75 jaar Bevrijd – Vooraankondiging!!
Op 12 september 1944 stak de Amerikaanse 30ste Infanteriedivisie de grens over bij Mesch in Zuid-Limburg dat als eerste dorp in Nederland bevrijd werd. Nederland boven de rivieren moest langer wachten alvorens men de nationale driekleur kon uitsteken. In het kader van de herdenking van ‘75-jaar bevrijd’ wil de Oranjevereniging Dussen samen met de inwoners een aantal activiteiten ondernemen. Als eerste staat een presentatie gepland over ‘Dussen in de oorlog’. Ton Lensvelt zal een verhaal houden over hoe de Dussenaren de oorlogsjaren en de bevrijding ervaren hebben. Uiteraard wordt zijn ongetwijfeld boeiende verhaal ondersteunt met veel mooie foto’s en afbeeldingen. Wellicht kunnen belangstellenden hierbij inspiratie opdoen voor andere activiteiten tijdens de bevrijdingsfeesten, bijvoorbeeld bij de straatversiering in het dorp. De presentatie van Ton staat op de rol voor donderdag 24 oktober a.s. in De Dussenaar en begint om 20:00 uur. De entree is gratis.  Noteert u het alvast in uw agenda? Zie ook de website en facebookpagina van de Oranjevereniging Dussen.

Foto's 2019

Johan Sagt Transport