Fanfare Wilhelmina Dussen

Het doet ons groot plezier dat de Dussense Oranjevereniging ons heeft gevraagd een avond in te vullen tijdens de festiviteiten rond Koningsdag en Bevrijdingsdag. Donderdag 30 april zal onze 118 jaar oude maar springlevende muziekvereniging zich presenteren met een afwisselend programma met film- en popmuziek. Een en ander zal vocaal ondersteund worden door Popkoor Transparant. Dit popkoor uit de regio ‘s-Hertogenbosch bestaat uit ongeveer 90 leden. Transparant staat onder de kundige muzikale leiding van Peter Spierings, dezelfde dirigent die al een kleine twee jaar aan ons orkest verbonden is.
Voor iedere inwoner van Dussen en omstreken is dit concert meer dan de moeite waard om bij te wonen. Veel mensen kennen onze fanfare alleen van de traditionele buitenoptredens, zoals de aubade op Koningsdag, maar ook van de Dodenherdenking. Ook dit jaar zal Wilhelmina op 4 mei in de R.K. Kerk Maria Geboorte en aansluitend bij het monument weer zorgen voor een passende muzikale omlijsting bij de herdenking van de Dussense oorlogsslachtoffers.
Tijdens concert op 30 april zal Fanfare Wilhelmina laten zien en horen dat de vereniging letterlijk veel meer in haar mars heeft. Daarnaast is dit een mooie een gelegenheid om de gezellige sfeer te proeven, en wellicht zelfs te overwegen om lid te worden van de vereniging en zelf muziek te gaan maken. Het muziek maken hoeft niet altijd of alleen op jonge leeftijd te beginnen. Onze vereniging wil bij voldoende belangstelling na de zomer beginnen met muzieklessen voor volwassenen in alle leeftijden. Vanaf de eerste les is het de bedoeling om samen met anderen muziek maken om zo het enthousiasme te bevorderen en van elkaars ervaringen te leren. Dit alles onder leiding van onze bevlogen docent en dirigent Peter Spierings en met steun van enkele van onze ervaren musici. Een uitgelezen kans voor u om u muzikale droom alsnog te laten uitkomen!
Wij begroeten iedereen graag op 30 april in de feesttent!

Foto's 2018

Johan Sagt Transport